/public/cache/1/0/f/7/f/10f7f55b5ff9a5000b22f121bb155eb8b4d7dcd7-20200130185617.jpg

ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
módosításokkal egységes szerkezetben
IDEALBODY Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

https://www.idealbody.hu 

Budapest, 2024.június 24. 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Az IDEALBODY Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1033 Budapest, Szentendrei út 95., cégjegyzékszáma: 01-09-718272, adószáma: 13090575-2-41), mint Szolgáltató annak érekében, hogy az általa üzemeltetett https://www.idealbody.hu/ oldalon értékesített termékeket és szolgáltatásokat, az azokat megvásárló, vagy igénybe vevő megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő) részére magas színvonalon biztosítsa, a Szolgáltató és a Megrendelő jogait és kötelezettségeit a jelen Általános Szerződési Feltételekkel (a továbbiakban: ÁSZF) az alábbiak szerint határozza meg.

I.    A SZOLGÁLTATÓ ADATAI, ELÉRHETŐSÉGEK

1.    A Szolgáltató cégadatai

Cégnév: IDEALBODY Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1033 Budapest, Szentendrei út 95. 
Cégjegyzékszám: 01-09-718272
Adószám: 13090575-2-41
Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága


2.    Ügyfélszolgálat elérhetősége:

Cím: 1139 Budapest, Váci út 91., 1. em. (BC91 Irodaház)
Telefonszám: +36-1-451-0294
Fax: 06-1-451-0295
E-mail cím: info@idealbody.hu 

3.    Ügyfélszolgálat nyitva tartása:

Hétfőtől péntekig: 8.30 - 17.00

4.    A Szolgáltató tárhelyszolgáltatót vesz igénybe: 
    A tárhelyszolgáltató neve: Webinform IT Kft. 
    Székhely: 1025 Budapest, Szépvölgyi út 176. 
    e-mail: office@webinform.hu

II.    A SZOLGÁLTATÁS TÁRGYA

2.1.    A Szolgáltató az általa üzemeltetett https://www.idealbody.hu/ weboldalon (a továbbiakban: webshop) keresztül nyújtja a jelen ÁSZF-ben meghatározott szolgáltatásokat. 

2.2.    A Megrendelő megrendeli a Szolgáltatótól, hogy részére a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételekkel a webshopban elérhető árukat értékesítse és szolgáltatások nyújtsa. A Szolgáltató fenntartja a jogát arra vonatkozóan, hogy a webshopban elérhető termékek és szolgáltatások körét bármikor megváltoztassa. 


III.    REGISZTRÁCIÓ ÉS MEGRENDELÉS

3.1.    Regisztráció 

3.1.1.    A webshopban elérhető áruk és szolgáltatások a regisztráció elvégzését követően, vagy regisztráció nélkül vehetők igénybe. A webshop a regisztrációs folyamat elvégzése nélkül, Facebook-fiók, vagy Google-fiók bejelentkezési adatainak megadásával is igénybe vehető. Regisztráció esetén a megrendelés gyorsabban leadható, mivel további megrendelések esetén a megrendeléshez kapcsolódó adatok újbóli megadására nincsen szükség. Regisztráció esetén igénybe vehető a Fogyinapló szolgáltatás, amelynek segítségével könnyedén nyomon követhető a diéta, és igénybe vehető szakértőnk felügyelete és segítsége.

3.1.2.    A regisztráció folyamata 

A regisztráció a Regisztrációs adatlap kitöltésével történik, amelyen az alábbi adatok megadása szükséges: 
1.    Vezetéknév, keresztnév*
2.    Felhasználó név*
3.    E-mail*
4.    Jelszó*
5.    Születési dátum*
6.    Irányítószám*
7.    Ország*
8.    Település*
9.    Utca, Közterület jellege, Házszám*
10.    Épület, lépcsőház, emelet, ajtó
11.    Telefonszám
12.    Szeretnék fogyinaplót vezetni

Az 1-4. és 6-9. pontok szerinti adatok megadása kötelező. A regisztráció gomb megnyomásával a rendszer automatikus üzenetet (aktivációs e-mail) küld a regisztráció során megadott e-mail címre, az üzenetben található linkre kattintva zárható le a regisztráció folyamata.

3.1.3.    A Megrendelő a megrendeléskor, illetve a regisztráció során megadott adatok valódiságát és megfelelőségét szavatolja, azokért teljes felelősséggel tartozik. Megrendelő a regisztráció során megadott adatok megváltozását haladéktalanul köteles a Szolgáltató felé bejelenteni. Megrendelő a regisztráció során megadott adatok megváltoztatására, adatbeviteli hibák javítására bármikor lehetősége van, a belépést követően az „Adatmódosítás” menü használatával.  

3.1.4.    A Megrendelő a webshopban történő regisztrációval kijelenti, hogy jelen ÁSZF és a Szolgáltató által alkalmazott és közzétett Adatvédelmi tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi tájékoztatóban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul. 

3.2.    Hírlevélre történő feliratkozás

A regisztrációval során lehetőség van a hírlevél szolgáltatás igénybevételére. A hírlevéllel kapcsolatos részletes szabályokat az „Adatvédelmi tájékoztató” tartalmazza. [https://www.idealbody.hu/adatvedelem] 

3.3.    A webshopon keresztül történő megrendelés menete

3.3.1.    A megrendelés menete: 

1.    Válassza ki a megvásárolni kívánt terméket

2.    Termék jellemzőinek megadása, a terméket helyezze a kosárba.

3.    Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, az 1. és 2. pont szerint járjon el. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, kattintson a „Megrendelem” feliratra, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék / termékek darabszámát. Amennyiben módosítani kívánja a mennyiséget, itt még megteheti.

4.    A megrendeléshez szükséges adatokat ezután tudja kitölteni. Fontos, hogy pontos és valós adatokat adjon meg (név, e-mail, telefonszám, szállítási cím). Amennyiben rendszerünkben már regisztrálta magát, akkor be tud lépni az oldalra. Ez esetben nem kell újra kitöltenie adatait.

5.    Válassza ki a szállítási és fizetési módot. Az adatok megadását követően és azt követően, hogy Ön kifejezetten tudomásul vette, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után, a „Megrendelem” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte megjegyzést is tehet megrendelésével kapcsolatban.

6.    A megrendelés elküldését követően e-mail-ben visszaigazolást kap.

7.    A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges. Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási adatok megadása nélkül. Fontos, hogy ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.

3.4.    A szerződés létrejötte

3.4.1.    Ha a Megrendelő a megrendelését elküldi a webshopon keresztül és a Szolgáltató a megrendelést visszaigazolja, úgy a jelen ÁSZF szerinti, távollévők közötti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Megrendelő között. A megrendelés elküldésével a Megrendelő nyilatkozik arról, hogy az ÁSZF rendelkezéseit elfogadja, illetve magára nézve kötelezőnek ismeri el. A szerződés nyelve magyar.

3.4.2.    Ha a visszaigazolás a Megrendelőhöz 48 órán belül nem érkezik meg, úgy mentesül az ajánlati kötöttség és a szerződéses kötelezettség alól.

3.4.3.    A szerződéskötést követően a Szolgáltató elektronikus úton értesíti a Megrendelőt a hatályos ÁSZF elérhetőségéről, illetve az Adatvédelmi tájékoztatótó elérhetőségéről. 

3.4.4.    A megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt Szolgáltató nem iktatja, és a későbbiekben nem lesz írásban hozzáférhető.


IV.    FIZETÉS, SZÁMLÁZÁS 

4.1.    Fizetési módok

4.1.1.    A megrendelt termékek fizetése történhet rendeléskor online bankkártyás vásárlással, átutalással, vagy a csomag átvételekor utánvétellel (bankkártyával vagy készpénzzel). Utánvét esetén a rendelés összegét Ön a csomagot átadó szállítónak fizeti ki, amely összeg együttesen tartalmazza az áru értékét és a szállítási költséget. Személyes átvétel esetén készpénzes és bankkártyás fizetésre is van lehetőség. Áraink magyar forintban értendők és az ÁFÁ-t tartalmazzák. 

4.1.2.    A szolgáltatási díjra, illetve az esetlegesen felmerülő egyéb díjakra vonatkozó számlát a Szolgáltató elektronikus úton, a Megrendelő által megadott e-mail címre küldi meg. A szolgáltatási díjat a Megrendelő banki átutalással, online fizetéssel, vagy személyesen, készpénzben az Ügyfélszolgálaton fizetheti meg. Banki átutalás esetén Megrendelő a Szolgáltató által kibocsátott számlán megjelölt bankszámlaszámra történő átutalással köteles a szolgáltatási díjat megfizetni. 
4.1.3.    Bankkártyás fizetés választása esetén a fizetést elindítva a Megrendelő elfogadja az alábbi adattovábbítói nyilatkozatot: 

Tudomásul veszem, hogy a(z) Idealbody Kft. adatkezelő által a(z) www.idealbody.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: Név, cím, e-mail, telefonszám.

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg:
http://simplepay.hu/vasarlo-aff

4.2.    Kedvezmények 

4.2.1.    Szolgáltató a kedvezményeket egyedi ajánlatok formájában, a vásárlások számától és gyakoriságától függően kínálja fel a Megrendelő ügyfeleink részére.

4.2.2.    A Szolgáltató az esetleges kedvezményekről, azok igénybevételének feltételeiről a webshopon keresztül tájékoztatja a Megrendelőt. A Szolgáltató a kedvezmények tekintetében a változtatás jogát fenntartja. 


V.    BELFÖLDI ÉS KÜLFÖLDI SZÁLLÍTÁSSAL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK 

Részletes információkat Szállítási és rendelési információkban talál. [https://www.idealbody.hu/vasarlasi-informaciok és https://www.idealbody.hu/fizetes-es-szallitas ]

VI.    A MEGRENDELÉS LEMONDÁSA, ELÁLLÁS, FELMONDÁS

6.1.    A megrendelés módosítása és lemondása

6.1.1.    A megrendeléseket munkanapokon 14.00-ig vesszük fel, és adjuk át a futárszolgálatnak, online átutalással történő fizetés esetén a megrendelt terméket az összeg beérkezésének napján adjuk át a futárszolgálatnak. (A 14.00 után beérkező megrendelések a következő nap - amennyiben az munkanap - kerülnek feldolgozásra). 

6.1.2.    A megrendeléseket módosítani, vagy lemondani írásban e-mailen: info@idealbody.hu, vagy telefonon: 06 1 451 0294 15.00 óráig van mód. 

6.1.3.    A külföldi kézbesítésű csomagokat feladási időpontja országtól függően változó, ezért erről mindig külön tájékoztatjuk a Megrendelőt.

6.2.    Elállás, felmondás

6.2.1.    A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. r.) szerint a Ptk. vonatkozó rendelkezései szerint fogyasztónak minősülő Megrendelőt megilleti az indokolás nélküli elállás és felmondás joga.

A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
a) áru adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) az árunak,
ab) több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
ac) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
6.2.2.    Az általános szabályok szerint a 14 napos határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Ha fogyasztónak minősülő Felhasználó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére. Az elállási nyilatkozat bármilyen módon megtehető, akár szóban akár írásban. Fogyasztónak minősülő Felhasználó az elállási jog gyakorlásához felhasználhatja a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében foglalt alábbi nyilatkozatmintát is, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja:


Elállási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: IdealBody Kft.
Postacím: 1139 Budapest, Váci út 91., 1. em. (BC91 Irodaház)
E-mail: info@idealbody.hu

Alulírott ………………………………………………………………… kijelentem,
hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés
tekintetében:

Megrendelési szám:
A termék átvételének időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
Kelt:
--
Fogyasztónak minősülő Felhasználó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi írásbeli elállási nyilatkozatát, vagy a határidő utolsó napján szóban bejelenti azt. Fogyasztónak minősülő Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát az itt írtaknak megfelelő módon és határidőben gyakorolta.

Elállási szándékát jelezheti szóban (telefonon: 06 1 451 0294), postai úton (célszerű tértivevényes levélben), e-mailben (info@idealbody.hu). Az elállási jog a Korm. r. 29. § (1) bekezdésnek e) pontja szerint csak bontatlan csomagolású termékre vonatkozik.

6.2.3.    Az elálláshoz való jog határidőben érvényesítettnek minősül, amennyiben a fogyasztónak minősülő Megrendelő az elállásra vonatkozó nyilatkozatát a határidő utolsó napján a Szolgáltatónak – postai szolgáltató igénybevételével vagy elektronikus úton – igazolható módon elküldi.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja felmondási és elállási jogát a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésében foglalt esetekben, többek között: 

- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;
- olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

valamint

- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
- olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállásra és felmondásra meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;- olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (2) bekezdésben foglalt kivétellel – olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási és felmondási jogát, továbbá a vállalkozás a a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 12. § (2) bekezdése vagy a 18. §-a szerint visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.

6.2.4.    Az elállási jog gyakorlását nem zárja ki a felbontott csomagolás és a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat.
6.2.5.    A termék visszaküldésének megszervezése és a visszaküldés közvetlen költsége fogyasztónak minősülő Felhasználót terheli. Az áru visszajuttatása történhet személyesen is, az ügyfélszolgálattal történő előzetes időpont egyeztetés után.

A Szolgáltató kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén

6.2.6.    Ha a fogyasztó a 3.2.2. pont szerinti elállási jogát gyakorolja, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

6.2.7.    Elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti, ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

6.2.8.    Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a termék ellenértékét, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését.

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

6.2.9.    A fogyasztó elállása esetén köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

6.2.10.    A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

6.2.11.    Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

VII.     KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

Felhívjuk a tisztelt fogyasztó figyelmét, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet hatálya nem terjed ki az élelmiszer és egyéb mindennapi fogyasztásra szánt terméknek a fogyasztó lakóhelyére, tartózkodási helyére vagy munkahelyére történő gyakori és rendszeres szállítására vonatkozó szerződésre.

7.1.     Kellékszavatosság 
7.1.1.    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? 
Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

7.1.2.    Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján? 
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: 
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

7.1.3.    Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? 
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. 

7.1.4.    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? 
Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

7.1.5.    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? 
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

7.2.    Termékszavatosság 
7.2.1.    Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával? 
Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a VII.7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

7.2.2.    Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján? 
Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
 
7.2.3.    Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét? 
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja. 

7.2.4.    Milyen esetben minősül a termék hibásnak? 
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

7.2.5.    Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét? 
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. 

7.2.6.    Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt. 

7.2.7.    A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? 
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy 
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy 
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy 
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. 

7.2.8.    Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti. 

7.3.     Jótállás 
7.3.1.    Szolgáltató nem forgalmaz jogszabály által elrendelt kötelező jótállás alá eső terméket.


VIII.    TÁJÉKOZTATÓ A PANASZKEZELÉSRŐL

8.1.    Webáruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszával forduljon hozzánk bizalommal: info@idealbody.hu, tel: 06 1 451 0294. 

8.2.    A beérkezett panaszokról, valamint az azok rendezését, megoldását szolgáló intézkedésekről a Szolgáltató nyilvántartást vezet.

8.3.    Az ügyfélpanasz mielőbbi kivizsgálása érdekében szükséges, hogy az Ügyfél minden esetben adja meg személyes adatait, a vonatkozó szerződés adatait (megrendelés számát), pontosan és konkrétan fogalmazza meg észrevételeit, az észlelt hiányosságot, hibát, továbbá amennyiben rendelkezésre állnak a panaszát alátámasztó dokumentumok (pl. sérült csomagolás esetén fotó), ezeket is bocsássa az ügyfélszolgálat webáruház rendelkezésére a panasz kivizsgálás folyamatának felgyorsítása érdekében.
A panasz kivizsgálásának gyorsasága érdekében szükséges, hogy az Ügyfél pontosan adja meg a panasz tárgyát képező tény megjelölését, és lehetőség szerint annak idejét, valamint az esetleges kompenzációs igényét.

8.4.    A panaszkezelési eljárás

A Szolgáltató a panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén az Ügyfélnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén az Ügyfélnek az írásbeli panasszal kapcsolatos, indoklással ellátott válaszlevelével egyidejűleg megküldi, egyebekben az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.

Ha a szóbeli panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén Ügyfélnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén az Ügyfélnek az írásbeli panasszal kapcsolatos, indoklással ellátott válaszlevelével egyidejűleg megküldi, egyebekben az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.

A panaszok kivizsgálására és a válaszadásra rendelkezése álló határidő a panasz Szolgáltatóhoz történő beérkezésétől számított legfeljebb 30 nap. A webáruház a panaszt elutasító álláspontját indokolni köteles.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató válaszában tájékoztatja az Ügyfelet a jogorvoslati lehetőségekről, továbbá megadja az érintett hatóságok és testületek elérhetőségét és levelezési címét.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

Jogorvoslat: amennyiben a Szolgáltató álláspontja az Ügyfél számára nem elfogadható, úgy az Ügyfél a panasza jellege szerint az alábbi hatóságokhoz fordulhat:

Fogyasztóvédelmi hatósághoz:
Amennyiben a fogyasztónak minősülő vásárló a fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz (a kormányhivatalok elérhetőségei megtalálhatók a https://www.kormanyhivatalok.hu honlapon.)

a Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály elérhetőségei a következőek:
 Vezető: Vezető: dr. Farkas Norbert Levelezési cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b. E-mail cím: fogyasztovedelem@bfkh.gov.hu Telefon: (1) 450-2598.

Békéltető testülethez

A fogyasztónak minősülő vásárló a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve – belföldi lakóhely vagy tartózkodási hely hiányában –a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulhat, amely a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület (Elérhetőségei: székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.; Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.; E-mail cím:   bekelteto.testulet@bkik.hu; Telefon: +36 (1) 488 21 31).
2024. január 1. napjától kezdődően a békéltető testületek regionális alapon működnek. A regionális Békéltető Testületek illetékességéről és elérhetőségéről a http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek oldalon tájékozódhat.  

Online vitarendezési platform

Végül lehetősége van az online vitarendezési platformot igénybe venni. Ehhez regisztrálnia kell Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül. A platform igénybevétele regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Bejelentkezés után nyújthatja be panaszát az online honlapon keresztül, amelynek címe:   
https://ec.europa.eu/consumers/odr/
A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintetteknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás a vitarendezési fórumról, az online platform oda továbbítja a panaszt. A feleknek 30 nap áll rendelkezésre a megegyezésre.

IX.    A FOGYINAPLÓ FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEI

A Fórumot az Idealbody Kft. a regisztrált Felhasználói számára hozta létre annak érdekében, hogy eredményüket, véleményüket, gondolataikat, tapasztalataikat megosszák egymással. A Fórumban zajló interaktív „beszélgetések” és véleményezések mindaddig megengedettek, míg kulturált, etikus keretek között folynak.

A Felhasználók által tett hozzászólásokban tilos:

-    a trágár kifejezések, megbotránkoztató, fenyegető, másokat sértő vélemények közzététele;
-    bármely szerzői jogvédelem alatt álló tartalom a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény rendelkezéseibe ütköző módon történő megjelenítése, idézése, linkelése, valamint az ilyen tartalmak megjelenítésére más Felhasználók felkérése;
-    erkölcsi és etikai normákba (pl.: obszcén, pornográf, szexuális tartalmak és szolgáltatások kínálata) 
-    más Felhasználók megsértése. A hozzászólások, így nem tartalmazhatnak mások személyiségi jogait sértő, faji, nemzeti, nemzetiségi és etnikai hovatartozást sértő, politikai pártállásra, vallási hovatartozásra, és szexuális életre vonatkozó bejegyzéseket;
-    személyes adatok közzététele – még az érintett személy hozzájárulása esetében is 
-    olyan hozzászólások közzététele, illetve olyan tartalmak hivatkozása, amely az Idealbody Kft., annak munkatársai illetőleg a Honlap olvasóinak, ügyfeleinek a jó hírnevét, üzleti érdekeit sértheti;
-    a Honlap technikai működésének hátráltatása, a Szolgáltató munkájának (tartalmi működés) akadályoztatása, és ezen tevékenységre mások buzdítása;
-    jogsértő tartalmak, bűncselekményre való felhívás, jogellenes cselekedetre való buzdítás elhelyezése, vagy az erre utaló magatartás;
-    más Felhasználók szándékos félrevezetése;
-    versenytárs termékeinket reklámozása, és kereskedelmi tevékenység folytatása 

A fenti pontok bármelyikének megszegése esetén az Idealbody Kft. – a moderátorok útján - bármikor eltávolíttathatja a kérdéses tartalmat, a Felhasználót pedig felfüggesztheti, IP címét letilthatja, illetőleg törölheti az adatbázisából.

X.    AZ ÁSZF MÓDOSÍTÁSA 

10.1.    Szolgáltató fenntartja magának a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására.

10.2.    Szolgáltató az egyoldalú módosításról a Megrendelőt a webshop oldalán elhelyezett tájékoztatóban értesíti, a módosított ÁSZF a webshop oldalán történő közzététellel lép hatályba.

10.3.    Az egyoldalú módosítási jog gyakorlása esetén Szolgáltató minden esetben köteles a vonatkozó jogszabályokat, így különösen a Ptk. általános szerződési feltételekre vonatkozó előírásait betartani.

XI.    AZ ÁSZF KÖZZÉTÉTELE

A mindenkor hatályos ÁSZF a Szolgáltató honlapján, a [www.idealbody.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek] oldalon kerül közzétételre.

XII.    ADATVÉDELEM

12.1.    Szolgáltató Adatvédelmi tájékoztatóval [szabályzat] rendelkezik, amely elérhető a [https://www.idealbody.hu/adatvedelem] linkről.

12.2.    A Szolgáltató a Megrendelők személyes adatainak kezelőjeként nyilvántartásba vétel végett bejelentkezett a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál és a termékértékesítési, szolgáltatás nyújtási szerződés létrehozása céljából történő adatkezelés, a reklám- és marketing anyag megküldése céljából történő adatkezelés NAIH-83841/2015. számon nyilvántartásba vételre került. A Szolgáltató a Megrendelő adatait mindenkor bizalmasan kezeli az Adatvédelmi tájékoztatóban, a magyar jogszabályokban és az európai normákban foglaltak szerint. 

12.3.    A jelen ÁSZF elfogadásával a Megrendelő hozzájárulását adja ahhoz, hogy a Szolgáltató a jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képező Adatvédelmi tájékoztatóval [szabályzat] szerint a személyes adatait kezelje.


XIII.    EGYÉB RENDELKEZÉSEK

13.1.    A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre Magyarország joga az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényre, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvényre, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire.

13.2.    A Szolgáltató javasolja, hogy a Megrendelő a megrendelés véglegesítését megelőzően az ÁSZF-et nyomtassa ki és gondosan tanulmányozza át. A megrendelést pedig kizárólag abban az esetben véglegesítse, ha az ÁSZF valamennyi pontjával egyetért.

13.3.    Amennyiben a bíróság vagy más hatóság a jelen ÁSZF bármely rendelkezését érvénytelennek, jogellenesnek, vagy érvényesíthetetlennek minősíti, úgy az adott rendelkezést a szerződő felek nem tekintik a jelen ÁSZF részének, azonban ez nem befolyásolja az ÁSZF további rendelkezéseinek érvényességét, jogszerűségét vagy érvényesíthetőségét. 

Akciók és tippek a postafiókodban

Rendeld meg online!
Rendeld meg online! webshop
Vagy keresd a drogériákban, szupermarketekben, patikákban és gyógynövényboltokban!