BLOG

A 7 legjobb tipp hasi zsír ellen

IdealBody®

A cikk szerzõje:

IdealBody®

 

Ahogy telnek-múlnak az évek, szinte mindenkin lerakódik egy kis felesleg a has környékén. Érdemes azonban mielőbb tenni ez ellen a folyamat ellen és eltüntetni a hasi zsírt, mivel súlyos szív- és érrendszeri betegségeket okozhat. A következő cikkben összegyűjtöttük azokat a legfontosabb lépéseket neked, amelyek segítségével nap mint nap sokat tehetsz a lapos hasért és egy egészségesebb életmód eléréséért.  

Cikkünk tartalma:

  • Miért alakul ki a hasi zsír?
  • A hasi zsír eltüntetése
  • Séta és edzés: a hasi zsír nagy lebontói
  • Tervezd meg a hasi zsír diétád
  • Igyál több zöld teát
  • Ints búcsút az alkoholnak
  • A hasi zsír leadásának „csodafegyvere”: a rostos ételek fogyasztása
  • Hasprés a hasi zsírpárnák ellen
  • A hasi zsír veszélyei
  • Mit tanultunk ebből?
  • Összefoglaljuk: ezért fontos a hasi zsír eltüntetése
  • Milyen termékek gyorsítják fel a hasi zsír eltüntetését?

1. Miért alakul ki a hasi zsír?

A hasi zsír kialakulásának négy fő okozója van:

  • Túlzott kalóriabevitel
  • Genetikai okok 
  • A hormonrendszer működése
  • Az egészségi állapotod változása

Ez a négy ok gyakran együtt, egymás hatását tovább erősítve jelenik meg, ezért a válasz a hasi zsír kialakuilására valahol a táplálkozás, genetikai okok, a hormonokon és az egészséges életmód metszéspontjában rejlik. Lehetséges, hogy hiába táplálkozol előírás szerűen, az anyagcseréd folytán hajlamosabb vagy a hasi területekre hízni vagy a hormonok nehezítik meg a  a hasi zsír leadását. 

A kevés alvás és a pajzsmirigy betegsége is teljesen felboríthatja az anyagcserefolyamatokat, ami mellett ott van még egy másik faktor, az életmódbeli szokásaid: hasi zsírpárnáid lehetnek attól is, ha keveset mozogsz és rendszertelenül étkezel. A stresszes életmód szintén a hasi zsír megjelenésének okozója lehet, nem beszélve a rendszeres alkoholfogyasztásról és a dohányzásról, vagy a minimális alvásról. 

A hasi zsír eltüntetésének létfontosságú eleme, hogy szembenézz a stresszel. A stressz ellen ragyogó megoldás lehet a meditáció, a jóga; rendszeres gyakorlásukkal búcsút inthetsz a feszültségeknek és a testmozgást is letudhatod.

Kicsit más a helyzet, ha a 45-50 év körüliek táborát erősíted, és azon gondolkodsz, milyen módszerrel lenne eredményes a hasi zsír eltüntetése. Ebben az életkorban már a menopauza is okozhatja a hasi zsír megjelenését, így érdemes első sorban az anyagcsere fokozására fektetned a hangsúlyt.

2. A hasi zsír eltüntetése 

A hasi zsír eltüntetéséhez a megoldás az egészséges táplálkozásban és lehetőség szerint a rendszeres testmozgásban rejlik, amivel napi szinten tehetsz a hasi zsír eltüntetéséért. Alakítsd át a táplálkozásodat egy egészségesebb, diétásabb étrendre és  alakíts ki egy követhető edzéstervet a hasi zsírpárnák ellen. Ezzel  a hasi hízás mellett az ebből eredő szív- és érrendszeri betegségek sem veszélyeztetik majd az egészséged!

Séta és edzés: a hasi zsír nagy lebontói

Bár a testsúly 80%-ban a táplálkozástól függ, mégis érdemes belevágni a sportba, mert a vékonyság semmit nem ér fitt alak nélkül. A mozgás során a test mindig a tartalék energiakészlethez  (zsírraktárakhoz) nyúl, így idővel mindenképp veszíteni fogsz a hasi zsírból is. Viszont csak úgy működik a hasi zsír leadása, ha rendszeresen sétálsz, futsz, úszol, és megfelelő ideig mozogsz. 

Ha hetente össze tudsz hozni 150 perc intenzív mozgást, akkor igen jó úton jársz. Ideális esetben ez 3x50 perc mozgást jelent. A séta és az edzés egyaránt jó megoldás lehet, a lényeg, hogy egy picit emelkedjen meg a pulzusod, így bírva rá a szervezetet a zsírbontásra.

Séta és edzés

Tervezd meg a diétád!

Mint olvashattad: a testsúly 80%-ban a táplálkozástól függ, így a heti 3 edzés mellett is oda kell figyelned a táplálkozásra. Egy átgondolt étrenddel szerencsére rengeteget tehetsz a hasi zsír ellen. 

Ezeket fogyaszd:

  • Zöld tea
  • Teljes kiőrlésű gabona, zabpehely
  • Zöldségek
  • Gyümölcsök

Mit ne fogyassz?

  • Alkohol
  • Zsíros ételek
  • Kávé
  • Cukros ételek

Igyál több zöld teát!

Ha valami képes felpörgetni az anyagcseréd, az a zöld tea! Tökéletesen fenntartja az energiaszinted, ha belevágtál a hasi zsír diétába, és sokkal egészségesebb is, mint a kávé. Az egészséges zöld tea bővelkedik koffeinben, ezért nem is leszel annyira éhes a zöld tea kortyolgatása közben. Sikeresen elejét veszi a féktelen lakomáknak, a hűtő kifosztásának, mert telítettnek érzed magad tőle. 

Igyál több zöldteát

Ints búcsút az alkoholnak

Szeretnél elköszönni a hasi zsírtól? Akkor csökkentsd az alkoholfogyasztást! Egészségügyi szempontból nézve nem sok értelme van, viszont  rengeteg üres kalóriát tartalmaz, így hatása ellentétes a  a hasi zsír diétával. 

A férfiak esetében nem véletlenül lett fogalom a sörhas: gyakran a mértéktelen alkoholfogyasztás okozza a hasi területen kialakuló zsír megjelenését. Tehát azt alkohol túlzott fogyasztása nemcsak növeli a bevitt kalóriamennyiséget, de számos egészségügyi probléma, többen között a hízás generálója. 

A hasi zsír leadásának „csodafegyvere”: a rostos ételek fogyasztása

 A leleményes kutatók rájöttek egy érdekes összefüggésre a hasi zsír diéta kapcsán: a vízben oldódó rostok képesek pozitívan befolyásolnia a testsúly kontrollt. Az oldható rostok, mint például az útifű maghéj, megköti a vizet, a belekben géles állagot vesz fel. Mit jelent a hasi zsír diéta szempontjából, ha több rostos ételt eszel? Nem fogsz állandóan enni, mert huzamosabb ideig jóllakott maradsz, és ez a telítettségérzés segít lefaragni a hasi zsír mennyiségéből.   

Tehát jó úton jársz a hasi zsír eltüntetése felé, ha összeállítasz egy rostokban gazdag, a szív egészségéhez is hozzájáruló étrendet. Fontos, hogy szerepeljen a hasi zsírt eltüntető egészséges diétádban teljes kiőrlésű gabona, zabpehely és többszörösen telítetlen zsírsavak. Ezek a többszörösen telítetlen zsírsavak védik a szíved, és alapvetően csökkentik a szervezeted veszélyeztető káros LDL-koleszterin szintjét. 

Ha eddig nem ittál zöldséges és gyümölcsös smoothie-kat, akkor ideje elkezdeni: valami bravúrosak a hasi zsír eltüntetésében!

Hasprés a hasi zsírpárnák ellen 

A legütősebb gyakorlat a hasi zsír elégetésére a hasprés. Végig megfeszíti a hasizmod, miközben folyamatosan felemelkedsz a talajról. Figyelj a légzésedre, emeld a lapockáidat, és máris rengeteget tettél a hasi zsír eltüntetéséért! Nemcsak a hasi zsír égetésére, hanem a törzs erősítésében is ragyogó gyakorlat a térd-könyök érintés. 

Persze a gyors fogyáshoz más fortélyok is léteznek. Olyan finom gyümölcsös turmixokkal is tehetsz a hasi zsír ellen, mint a Banán ízű IdealBody diétás fehérje turmixpor , az Áfonyás Joghurt ízű  IdealBody diétás fehérje turmixpor vagy a Sós Karamella ízű  IdealBody diétás fehérje turmixpor, amik alacsony kalóriatartalmukkal segítik a diétád.

Neked ajánlott turmixporok

SÓS KARAMELLA ízű IdealBody® diétás fehérje turmixpor

GLUTÉNMENTES, 15 adag

Fogyj eredményesen, akár sport és életmódváltás nélkül is, a pikáns sós karamella ízű IdealBody turmixszal, ami valódi különlegesség, egyedi ízvilágot képvisel. Az étkezéshelyettesítő turmix fogyókúránkkal éhezés nélkül is leadhatod a plusz kilókat. Ez a több mint 19 éve működő diétás módszer többszázezer embernek segített már lefogyni, és egyedi összetételének hála a jojó effektustól sem kell tartanod. Gluténmentes, így az erre érzékenyek is bátran fogyaszthatják. 

9 190 Ft 18 Ft/g

Törlés

BANÁN ízű IdealBody® diétás fehérje turmixpor

GLUTÉNMENTES, 15 adag

Fogyj eredményesen, akár sport és életmódváltás nélkül is az egzotikusan lágy BANÁN ízű IdealBody® turmixszal, ami valódi különlegesség, egyedi ízvilágot képvisel. Az étkezéshelyettesítő turmix fogyókúránkkal éhezés nélkül is leadhatod a plusz kilókat. Ez a több mint 19 éve működő diétás módszer több százezer embernek segített már lefogyni, és egyedi összetételének hála, a jojó effektustól sem kell tartanod. Gluténmentes, így az erre érzékenyek is bátran fogyaszthatják.

9 190 Ft 18 Ft/g

Törlés

3. A hasi zsír veszélyei

  • Szívbetegség
  • Stroke
  • Magas vérnyomás
  • 2-es típusú diabétesz
  • Rák kialakulása
  • Alzheimer-kór kialakulása

A kellemetlen úszógumi, azaz a vaszkuláris vagy zsigeri zsír eredeti feladata az a hasüregben, hogy megóvja a létfontosságú szerveidet. Azonban a kelleténél több hasi zsír védelem helyett ellentétes hatást vált ki, és valódi fenyegetéssé válik. A zsigeri zsír túltengés esetén akadályozza a belső szervek vér- és nyirokkeringését, így gyengébb lesz a belső szervek oxigénellátása, légzési nehézségeid alakulhatnak ki az alhasi zsír miatt. Másrészt az alhasi zsír erősítheti a testedben kialakuló gyulladásokat, ezért könnyebben elkapod a betegségeket. 

A zsigeri zsír, a túlsúllyal járó hasi zsír vezető halálokot jelentő betegségekhez vezethet: szívbetegségekhez, stroke-hoz, vérnyomás problémákhoz, rákhoz, a 2-es típusú diabéteszhez, akár Alzheimer-kórhoz is. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy plusz 20-30 kilóval már azonnal a legrosszabbtól kell tartanod, de túlsúly, elhízás esetén fontos a rendszeres  konzultáció a háziorvosoddal, és hogy törekedj egy egészségesebb életmódot kialakítani.

A jó hír az, hogy bármikor felveheted a harcot a hasi zsír ellen! A hasi zsírpárnák eltüntetéséhez az kell, hogy sokat mozogj, leszokj a káros szenvedélyeidről, és figyelj arra, mit és mennyit eszel. Amennyiben ez a „szentháromság” teljesül, akkor valószínűleg a genetikai hajlam ellenére sem kell hasi zsírral számolnod. 

4. Mit tanultunk ebből?

Összefoglaljuk: ezért fontos a hasi zsír eltüntetése

Nézd meg a BMI-indexed, hogy pontosan lásd, mekkora súlyfelesleget kellene ledolgoznod. A legfontosabb szempont, hogy te jól érezd magad a bőrödben, de igyekezz az egészséges tartományon belül tartani a súlyodat. 

A hasi zsír elégetésében rengeteget segít a zöld tea, a jóga, a séta, és az is, ha tornázol a hasi zsír ellen. A hasi hízás ellenszere a rostban gazdag étrend. Felejtsd el az alkoholt, és egyél minél több gyümölcsöt és zöldséget! Már ezekkel a lépésekkel sokat tehetsz a fogyásért, a szív- és érrendszeri betegségek, a stroke, a 2-es típusú diabétesz, a magas vérnyomás megelőzéséért.

A zsírpárnák eltüntetésében olyan gyakorlatok segítenek, mint a hasprés, a váltott lábemelés és a térd-könyök érintés.